Официалният сайт на FIVB съобщава, че финалите на Volleyball Nations League (VNL) 2025, проведени в Нингбо, Китай, се превърнаха не само в спортен връх, но и в истински пробив в историята на телевизионните излъчвания на волейбола.
Рекорден финал: Полша – Италия
На 3 август мъжкият финал между Полша и Италия събра кумулативна аудитория от 3.8 милиона зрители – най-високият рейтинг за Polsat Sport от повече от 25 години насам (в демографската група A4+¹). Това е категорично доказателство за непрекъснатия ръст на популярността на волейбола в Полша.
Общата седмична аудитория по време на финалната седмица достигна впечатляващите 8.9 милиона зрители, като тази вълна от интерес продължава тенденцията, забелязана още в първите три седмици на турнира. Тогава времето, което зрителите отделиха на мачовете, е нараснало със 166% спрямо 2024 г.

Италианският пазар – експлозия на стрийминга
Италия също отчете исторически ръст. DAZN регистрира близо два и половина пъти повече инициирани стриймове спрямо миналата година на същия етап. Само финалът Полша – Италия донесе уникална онлайн аудитория над три пъти по-голяма от най-доброто италианско постижение до момента – четвъртфинала срещу Франция през 2024 г.
Турция – нова публика за волейбола
В Турция също бяха отчетени рекорди. Полуфиналът Бразилия – Полша постигна 32% по-висок резултат от най-гледания двубой на същия етап през 2024 г. (Словения – Полша). Това доказва, че волейболът печели нови фенове и в традиционно футболни държави.
Значение и тенденции
Финалите на VNL 2025 демонстрират, че волейболът преживява период на безпрецедентна популярност. Събаряйки рекорди, устоявали десетилетия, надпреварата потвърждава статута си на едно от най-гледаните и празнувани международни спортни събития за годината.
Волейболът не само привлича милиони пред телевизионните екрани, но и категорично се утвърждава като спорт с глобална аудитория и модерна медийна стойност.
¹ Бележка: Демографска група A4+ (или 4+) включва всички зрители над 4-годишна възраст. Това е най-широката аудитория, използвана от телевизиите за отчитане на общия интерес към дадено събитие.
Коментар: За съжаление в България подобни данни за волейболната аудитория не се публикуват. Макар мачовете на националния отбор да събират висок интерес – особено, когато срещите се излъчваха по БНТ – официална пийпълметрия рядко достига до медиите. Това е пропуск, който поставя страната ни в контраст с водещи волейболни нации като Полша и Италия, където прозрачните рейтинги допълнително утвърждават спорта.
снимки: volleyballworld.com