Станаха ясни петте клуба, които ще играят директно в групите на Шампионската лига 2026 чрез уайлд карт

VolleyWeek |

24 юни 2025 г. в 17:23 ч.

Европейската конфедерация по волейбол (CEV) официално обяви имената на петте клуба, които получават уайлд карт-и за директно участие в груповата фаза на Шампионската лига по волейбол 2026. Решението бе взето след задълбочен преглед на кандидатурите от Борда на директорите на CEV.

🔹 Мъжки отбори:

  • Halkbank ANKARA (Турция), с треньор Радостин Стойчев

  • Asseco Resovia RZESZOW (Полша), с треньор Масимо Боти, бивш наставник на Богданка

  • Montpellier HSC VB (Франция), в който за последно игра Димитър Димитров, преди да отиде в Южна Корея

🔹 Женски отбори:

  • Zeren Sports Club ANKARA (Турция)

  • Igor Gorgonzola NOVARA (Италия)

Общо 17 клуба (мъже и жени) подадоха заявки за уайлд карт – свидетелство за огромния интерес към участие в най-престижния клубен турнир на Европа. Връщането на уайлд картите има за цел да засили спортната интрига и търговската стойност на турнира, като кандидатите бяха оценявани по ясни критерии, включващи както спортни, така и маркетингови показатели. От трите италиански отбора, които се бореха за "уайлд кард" - Пиаченца (класиран за CEV Cup), Милано (класиран за Challenge Cup) и Верона (който не притежава никакви права, спечелени на терена за европейските купи през 2025/26)... никой не е получил уайлд карт.

🏐 Повече атракция, по-голямо разнообразие

CEV залага на баланс между спортно ниво и пазарен потенциал, стремейки се да направи Шампионската лига още по-гледаема и доходоносна. Новоизбраните клубове представляват ключови волейболни пазари и се очаква да привлекат значителен интерес от фенове, спонсори и партньори.

Те ще започнат участието си директно от четвъртия кръг – груповата фаза, като на практика ще заменят руските отбори, които остават временно отстранени от международни турнири поради настоящата геополитическа ситуация.

🎯 Стратегически ход за бъдещето на европейския волейбол

Този ход е част от по-широката стратегия на CEV за модернизация на Шампионската лига и превръщането ѝ в още по-силен търговски и спортен продукт. Очакванията за изданието през 2026 г. са високи – повече публика, повече емоции и по-голямо въздействие върху развитието на волейбола в Европа.