VolleyWeek |
30 януари 2025 г. в 10:32 ч.
Отминалият финален турнир за Купата на Италия постави няколко рекорда и ред други постижения, на които организаторите от Лигата акцентуват:
15 - ИЗИГРАНИ ГЕЙМА ЗА ДВА ДНИ: ЗА ПЪРВИ ПЪТ
За първи път, откакто Del Monte® Купа Италия се провежда във формат Файнъл Фор, както двата полуфинала, така и финалът за трофея завършиха на тайбрек. В други 3 случая (2024, 2017, 2015) полуфиналите са завършвали на 5-ти гейм, но финалът на следващия ден винаги е завършвал с 3-1.
75 - ПОТЕНЦИАЛНО СПЕСТЕНИ МИНУТИ С 15-СЕКУНДНИЯ ТАЙМЕР
15-секундният таймер за сервис, използван експериментално по време на Del Monte® Купа Италия, определено показа полезно и особено уместно приложение, предвид високия брой изиграни сетове (и съответно разигравания). В Unipol Arena бяха изиграни 634 разигравания: като се извади прогнозният процент действия, при които таймерът е бил спрян (подсушаване на терена, тайм-аути, видео проверки и други прекъсвания), като се вземе предвид средната продължителност между действията в СуперЛига (около 25 секунди) и като се има предвид, че беше разрешен само един тайм-аут на гейм, общото спестено време се оценява на до 25 минути на мач.
29 - ДЪРЖАВИ, ОТ КОИТО СА ЗАКУПЕНИ БИЛЕТИ
Фенове от над 29 чужди държави пристигнаха, за да присъстват на Del Monte® Купа Италия. Зрители от Германия, Франция, Швейцария, Испания, без да забравяме Япония и Съединените щати и България, разбира се.
758 - ПРЕДСТАВЕНИ ИТАЛИАНСКИ ОБЩИНИ
С посещаемост от 758 италиански общини и като се има предвид общият брой от почти 8000 общини в страната, в 1 от всеки 10 общини в Италия е закупен билет за събитието. Един истински "трикольорен" Файнъл Фор, като се има предвид, че всичките 20 италиански региона бяха представени в Unipol Arena: най-многобройният беше Емилия-Романя, "домакин" на събитието, с над 200 представени общини.
800,000 - ТЕЛЕВИЗИОННИ ЗРИТЕЛИ В ИТАЛИЯ
Отлични рейтинги по каналите на RAI с над 375,000 зрители, които са гледали на живо по Rai 2 финала между Cucine Lube Civitanova и Rana Verona, и над 400,000 общо за двата полуфинала. Към тях се добавят и зрителите по Rai Italia и Rai Play. Дигиталният канал на Rai, освен прякото предаване, излъчи и обширна програма преди и след мача с интервюта и анализи.
350,000 € - ПРИХОДИ ОТ ФАЙНЪЛ ФОР
През двата волейболни дни град Болоня показа възприемчивост към събитие от такъв мащаб като Del Monte® Купа Италия: над 350,000 € общи приходи от събитието, с 9,125 зрители на финала (разпродадена Unipol Arena) и 7,812 фенове по трибуните на спортната зала в покрайнините на Болоня за двата полуфинала.
1 - ЛИБЕРО MVP В ИСТОРИЯТА НА КУПА ИТАЛИЯ
Във финала, който възнагради упоритостта и постоянството на Cucine Lube Civitanova, победил Rana Verona на тайбрек след пет интензивни и непредвидими сета, за Del Monte® MVP беше избран Фабио Баласо, капитан и либеро на отбора от Марке. Италианският национал, който с отбора на Италия е печелил европейско и световно първенство, е първият либеро, удостоен с тази награда във финал за Купата на Италия. Освен това, от 2022 година насам, това е първият път, когато либеро-капитан печели (и следователно вдига) трофей в СуперЛига.
21 - ЧУЖДЕСТРАННИ МЕДИИ ПРИСЪСТВАХА В БОЛОНЯ
Национално и международно отразяване на най-високо ниво, потвърдено от присъствието на 21 чуждестранни медии в Unipol Arena: журналисти и фотографи от България, Словения, Япония, Полша и други обогатиха двата дни волейбол, демонстрирайки значимостта на събитието. Телевизията VBTV допълнително разшири своето предложение с двоен коментар, на италиански и английски език, директно от вътрешността на Unipol Arena: английският коментар беше поверен на Клейтън Лукас, който за втора година присъства физически в Болоня, придружен от журналиста и глас на VBTV Фабрицио Монари.
60 - ТОЧКИ НА НУМОРИ КЕЙТА ПРЕЗ УИКЕНДА
Въпреки загубата на тайбрек, забележителен Файнъл Фор изигра Нумори Кейта по отношение на реализацията: нападателят на Rana Verona успя да отбележи 60 точки между финала и полуфинала, превръщайки се в най-резултатния играч през двата дни. След него се нарежда съотборникът му Рок Мозич (41 общо точки), следват Ерик Льопке и Матия Ботоло, които отбелязаха по 35 точки между полуфинала и финала.
2 - ОТБОРИ, КЛАСИРАНИ ЗА DEL MONTE® СУПЕРКУПА 2025/26
Благодарение на достигането до финала на Del Monte® Купа Италия, Cucine Lube Civitanova и Алекс Николов и Rana Verona на Радо Стойчев получиха възможност да участват в Суперкупата 2025/26, придобивайки две от четирите налични "квоти". Другите два отбора ще станат известни, когато се стигне до финалите на плейофите за определяне на шампиона.
5 - МИЛИОНА ГЛЕДАНИЯ В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ ПРЕЗ ЯНУАРИ
Над 150,000 гледания на съдържание в YouTube канала на Волейболната лига Серия А през седмицата на Del Monte® Купа Италия, с ново и вълнуващо съдържание за отбелязване на голямото събитие, проведено в Unipol Arena в Болоня. Моменти от и извън игрището, увековечени във видеоклиповете, публикувани в канала, от националния химн, който оцвети спортната зала в трикольор, до най-интересните моменти от трите мача. Сред тях е и успехът на празничното видео за 80-ото първенство от Серия А Credem Banca, режисирано от Марко Карона (артистичен директор на Волейболната лига), което надхвърли 100,000 гледания. Впечатляващи числа и в другите социални платформи на Волейболната лига през седмицата, от Instagram канала със своите 71 публикации и 61 истории, до Facebook страницата с 53 публикации и 83 истории, до TikTok канала, с общо над 260 публикувани съдържания с обхват, достигнал над 650,000 гледания (100,000 само за Кейта в полуфинала) на Facebook съдържание и над 1,500,000 за съдържанието в Instagram. Включвайки месеца преди събитието, преминал на вълната на ентусиазма от приближаването на Файнъл Фор, започвайки от четвъртфиналите, както и фантастичния месец с рекордна СуперЛига Credem Banca, общо бяха достигнати 3.4 милиона гледания в Instagram и 1.5 милиона гледания във Facebook.